Thursday, February 14, 2013

Hvis nu jeg havde vinterferie....


Hvis nu jeg havde vinterferie....
Så ville jeg gå en rigtig tur ud i haven og kigge efter forårstegn og rode lidt i de visne stauder i stedet for at sidde inde og lumre med tusind tal og molekyler hele dagen.

Men OK. Jeg har haft en hjemmearbejdsdag, og det er lidt en luksus. Jeg er taknemmelig og glad for, at det kan lade sig gøre, for det er ingen selvfølge. Og for at der faktisk blev tid til en lille tur rundt på matriklen i frokostpausen. Foråret ligger lige under overfladen af sneen og venter! Og jeg glæder mig!


Disse solsorte spor i sneen minder mig om nogle broderisting, som jeg lærte for et par år siden på et kursus hos Rikke Ruff. Jeg har helt glemt navnet på stingene, men får helt lyst til at brodere igen ved tanken. Og heldigvis varer det ikke længe inden jeg får chancen igen!



Der er store knopper i klatrehortensiaen, som jeg fik som bitte bitte små stiklinger af min morbror for et par år siden. Jeg glæder mig sådan til at se de blomstrer igen! 


Erantiserne er kommet frem langs huset... En af mine absolutte yndlingsforårsbebudere!


Og vintergækkerne. Så nu kan der klippes gækkebreve igen....


Og efterårets planteindkøb - en troldnød - er sprunget ud i syrede gul og brun-lilla farver. Den er rigtig fin, men også lidt eksotisk. Den blev egentlig indkøbt, så der var lidt blomster til bierne i det tidlige forår, men i år blomstrer den for tidligt til det.


For bierne sidder stadig i vinterklynge inde i staderne og har ikke vovet sig udenfor endnu. Der er i hvert fald ikke liv at se dernede i dag, selvom der er lidt sol fremme. 


Apropos bier, så kan det være kålskoven her skal erstattes af en skov af solsikker næste efterår. Eller en smuk støvet blå mark af honningurt? Det kunne være smukt.


Påskeliljerne er kommet op. Der er selvfølgelig heller ikke længe til påske...


Og den første gruppe tulipaner er kommet op langs terrassen. Og der er flere på vej... 

Det er ikke svært at komme i forårshumør på sådan en lille rundtur i frokostpausen. Det er langt mere svært at komme ind og arbejde videre igen! :)

No comments:

Post a Comment