Sunday, January 27, 2013

Transatlantiske strømper

Jeg er på den årlige diabetes konference, og i år afholdes den i en lille by, Keystone, der ligger højt oppe i Rocky Mountains i Colorado. Det er et ret fantastisk sted - bjerge og høje træer - og ikke ret meget andet. Man kan stå på ski i byen, men ud over konferencecenteret og hotellet, så er her faktisk ikke meget andet. Jeg har været her før, så jeg var forberedt. Kufferten er pakket med både skønlitteratur og noget mere fagligt - og så har jeg garn med. Rigeligt med garn.

Jeg har købt fire nøgler raggi garn til flyturen frem og tilbage til Colorado med en plan om at få strikket rag sokker til både Leif og Frej, der begge trænger til nye hjemmestrikkede. Når man bruger størrelse 45-47 i sko, står man ikke altid først i køen til nye hjemmestrikkede strømper hos mig! :) Og strømpestrik er enormt godt at have med i et fly. Det fylder ikke noget i håndbagagen, og går fint igennem selv amerikansk security.

Raggi er noget tykkere end det garn, som jeg normalt bruger til sokker, så jeg har til det første par sokker fulgt denne opskrift.



Den første sok blev færdig på turen herover, bortset fra at hæfte ender og sy 'næsen' sammen. Jeg havde ikke en nål med i håndbagagen, så det må vente til i dag, når jeg har fået gravet nålen frem fra dybet af kufferten. Jeg plejer at sy mine 'næser' sammen, fordi jeg synes det bliver meget pænt på den måde, og har siden jeg startede på det altid fulgt Stich Diva's anvisning. Jeg burde virkelig kunne det udenad efterhånden, men jeg har alligevel altid det samme gamle udprint liggende ved sidsen af, mens jeg gør det.


Til sidst et billede af udsigten fra min lejlighed. Jeg kan ikke tage et billede, der for alvor gengiver hvor høje bjergene er eller gengiver farverne korrekt, men det giver dog en ide om hvoran her ser ud. Lige nu sner det, så det hele er lidt gråt og diset. Ude i de to høje fyrretræer foran mine vinduer (jeg bor på fjerde sal, så de er høje!) fiser to egern rundt og har travlt. Det er lidt hyggeligt at se på.



Nu vil jeg finde stoppenålen frem fra dybet og få hæftet ender og syet 'næsen', så jeg kan få frigjort strikkepindene og komme igang med strømpe nr 2. Og bagefter vil jeg vove mig ud i sneen og se om ikke der er et sted i nærheden, der sælger brød, mælk, the og den slags? Køleskabet er tomt, og det er frokosttid her...
Ha' en god søndagaften hjemme i Danmark!

No comments:

Post a Comment