Sunday, July 22, 2012

Sommersjalet er klar - og det er jeg også!

En del af den første uge af min sommerferie er blevet brugt på at hækle sommersjalet færdig - nogen gange sådan lidt modløst, for med det vejr og den vejrudsigt, der har været, så var der ikke altid meget der tydede på at der ville blive brug for et lille let bomuldssjal til en varm sommeraften. Tværtimod tydede det mere på at der var brug for en ulden sweater! Men nu er sjalet færdig, og sørme om ikke der er lovet sommervejr de næste par dage. Det er rigtig dejligt, for jeg var begyndt at trænge til varme og sol. Jeg er ellers ikke den helt store soldyrker, men der har været et par dage, hvor jeg har frosset og hvor vejret har lignet efterårsvejr, og så begynder det at være lidt u-sjovt. Sommer om sommeren og efterårsstorme om efteråret, tak!
Så jeg glæder mig til at sidde udenfor på terrassen og nyde solnedgangen i aften. Mig og mit nye sjal. Og måske et glas hyldeblomstsaft eller køligt hvidvin og de sidste jordbær fra haven...






Sjalet er hæklet i Mandarin garn, dvs bomuld. Perfekt til sommerbrug. (Altså sommer, som i RIGTIG sommer med sol og varme. Ikke det her kolde blæsevejr, der har præget den første uge af min sommerferie) Det var et nemt mønster, og jeg har egentlig overvejet om ikke jeg skulle lave flere af disse sjaler, men i andre materialer. Et mere vinterligt sjal i tyndt uldgarn - og måske et til festbrug i silke eller hør? Jeg kan rigtig godt li' hørgarn. Det har sin helt egen fine glans. Men det er lidt trælst at arbejde med - det er hårdt og bliver lidt stift lige indtil det er blevet vasket nogen gange, så det  ikke så tit at jeg bruger det. Det er jo egentlig synd, for det bliver fint og blødt efter vask - og beholder den der helt specielle glans.

Nu hvor sjalet er færdig, så er jeg gået lidt i tænkeboks med hvad jeg skal fortsætte med. Jeg har flere småprojekter, der ligger og er blevet lidt glemt af den ene eller den anden grund. Og så har jeg et par store projekter, der ligger stille, fordi det er for tungt og varmt at strikke på f.eks giraf-trøjen på denne årstid (det var jo det projekt, jeg skulle have haft frem de dage, hvor jeg gik og frøs i sidste uge!!). Så skal jeg fokusere på nogle af de projekter, der ligger stille - eller skal jeg starte noget nyt op? Det vil jeg tænke lidt over denne eftermiddag, mens jeg nyder solen og rydder lidt op i tidselskoven...



1 comment:

  1. Hejsa! Fint sjal. Hvor stammer mønsteret fra?

    ReplyDelete