Saturday, September 28, 2013

Det kan hurtigt blive koldt på ørerne!

Med tre unger er det en god ide at starte pakkekalenderplanlægningen i god tid. Jeg ved det af dårlig erfaring. Og specielt hvis man, som jeg, har en eller anden mere eller mindre realistisk og mere eller mindre idealistisk ide om at de ikke bare skal have slik. Men nu får jeg se hvor meget idealerne holder til i år og hvordan virkeligheden ser ud, når vi kommer til 1. december. Der er heldigvis et par måneder til endnu.

Foreløbigt har jeg besluttet, at der skal huer og vanter i pakkekalenderne i år. Det giver mig dels mulighed for at få brugt noget af mit plantefarvede garn (så jeg kan få en god grund til at farve mere!) - og så er det faktisk ret hyggeligt at sidde og nørkle med den slags småprojekter. Man kan snildt nå en hue på en aftens tid, når det foregår på pind 8...

Jeg har fået den grønne farve ved at farve anden gang i et farvebad lavet på tagrør. Første farvning gav en meget mere kraftig, nærmest flaskegrøn, grøn. Helt anderledes end denne mere sarte og støvede grønne. Jeg synes det er sjovt, at der kan komme to så forskellige farver ved at farve med den samme plante.

Selve huen strikkes i forskudt rib. Vældig enkelt og hurtigt. Otte pinde med 2x2 rib, og så forskydes mønsteret på pind 9, så der strikkes ret over vrang og vrang over ret... og dette gentages så indtil man synes huen har en god størrelse.

Men nu må jeg hellere se at få strikket færdig, så der kan komme vanter på pindene i stedet. God weekend til Jer, der læser med! :)


No comments:

Post a Comment