Tuesday, May 28, 2013

Billeder fra den sorte gryde...



Sidste søndag havde vi shibori-træf i Kirstens hyggelige have... Inden da var der viklet en del. 



 Og riet noget der føltes som i tusindvis af små bitte sting.

Det hele kom 'i den sorte gryde' i søndags, mens vi snakkede og hyggede. Og måske også spiste lidt chokolade og drak kaffe...
Det viklede tørklæde skulle tørre helt, inden jeg måtte klippe snorene over, for ellers vil folderne ikke holde. Jeg har sjældent syntes noget har været så længe om at tørre - men i dag kunne jeg endelig klippe snoren op og vikle tørklædet af røret.
Når jeg viklede snoren af, begyndte tørklædet at folde lidt ud og det hvide blev synligt...



Jeg er egentlig ret godt tilfreds. Det folder helt vildt, når man bruger det som et tørklæde - men det er egentlig bare charmerende.
De mange små ri-sting blev til dette mønster efter at have været en tur i gryden. Det kan jeg egentlig også godt li'. Jeg har lidt planer om at lave en nederdel med det mønster, for det tror jeg kunne blive flot.

Men så bliver jeg nok nødt til at lave noget mere shibori, for jeg kan faktisk ikke undvære dette tørklæde. Jeg glæder mig allerede!


No comments:

Post a Comment