Friday, May 11, 2012

Cykeltur, der gav strømpe-drømme

Det har været en dag med en hel del møder både her og der, og jeg har pudset glorien og cyklet rundt. Knap 40 km blev det til, og på hjemturen i strid modvind... en gang i mellem ville det være rart at være mindre stædig og tage bilen i stedet for at være så 'hellig'. På den anden side set. Et af dagens mange ærinder gik til en optiker på Jernbane Alle for at få lavet en skærmbrille til arbejdet. Ganske tæt på denne optiker ligger en garnforretning, som jeg faktisk aldrig før har besøgt, men hvis hjemmeside jeg dog har kigget på fra tid til anden. Så det var oplagt at besøge forretningen sådan i det virkelige liv, når jeg nu alligevel var på de kanter. Det gik selvfølgelig galt. Eller rettere. Jeg ku' ikke holde mit 'jeg-køber-ikke-garn-for-jeg-skal-nedbringe-mit-lager-løfte' til mig selv. Det er vel ikke galt. Det er et brudt løfte, men vel ikke sådan rigtig galt..... og jeg købte kun en ganske lille smule og kun meget praktiske ting.... som jo kan holde sig og det er altid rart at have den slags på lager og det var biligt. Eller hvad det nu er man siger til sig selv som undskyldning for igen at have købt garn, selvom man egentlig har rigeligt.



Og hvad købte jeg så? Noget ret heftigt farvet bomuldsgarn, fordi jeg kun har ca fem kg bomuldsgarn allerede, men ikke i de farver, og jeg er sikker på, at jeg vil mangle dem i morgen, hvor jeg skal køre rundt i halvdelen af Danmark bevæbnet med hæklenål og mangel på andre gøremål. Og nu jeg var i en strikkeforretning, så var jeg også nødt til at købe en ekstra hæklenål, også til morgendagens projekt, for min yndlingshæklenål er blevet væk. Der var også sokkegarn i den dejligste turkis, der jo er en af mine yndlingsfarver. Det kom også med hjem. Jeg har heldigvis aldrig hørt om, at sokkegarn er blevet for gammelt, og det er jo heldigt for mig og mit lager af sokkegarn. Til sidst lykkedes det mig at løsrive mig fra alt det dejlige garn, og jeg cyklede videre - nåede at afprøve lidt af den nye supercykelsti, der til forveksling lignede den cykelsti, der plejer at ligge der - og kom så hjem i ly for blæsten.

Nu står den på varm the og surf på ravelry, mens jeg dagdrømmer om hvad mit nyindkøbte sokkegarn skal bruges til. Jeg forestiller mig, at det kan bruges til knælange strømper, der strikkes toe-up og to på en gang...
Og bomuldsgarnet? Ja, det kommer med til forældredag på efterskolen i morgen. Så har jeg nemlig noget sjovt at underholde mig med på køreturen frem og tilbage til Langeland...






No comments:

Post a Comment