Sunday, May 6, 2012

Mit '3 räta och en avig' sjal

Jeg har hæftet ender på mit 3 räta och en avig sjal her til morgen. Det er blevet godt. Lækkert blødt mod huden. Og dejlig varmt. Gode farver. Og en sjov effekt af den mørke uldne alpaca sat sammen med det lyse glatte, næsten skinnende, merino-silke garn. Det ene garn nærmest 'sluger' lyset, mens det andet nærmest reflekterer.
Vrangrillen giver en slags tre-dimensionel effekt, så når man ser sjalet fra nogle vinkler, så virker det meget mørkt, fordi man kun ser vrangrillerne strikket i den mørke alpaca, mens man fra andre vinkler har et meget lysere sjal, fordi man så kan se de lyse striber også.
Det har virkelig været en fornøjelse at strikke i garnet, og jeg kunne faktisk godt tænke mig at strikke endnu et. TantKofta havde et lignende beige sjal med på Grötö, som jeg forelskede mig i. Man kan se billeder af det her. Jeg har sådan en sikkert både urealistisk og romantisk forestilling om hvor fint det vil være til lyse og lune sommeraftner udenfor med gode venner, grill og kølig hvidvin.... Det er svært ikke at drømme lidt om sommer, så koldt som her er i dag. :)





Som I kan se, så har jeg haft en nysgerrig og meget hjælpsom Fiberkat, som hjælper på mange af dagens fotos, så til sidst et øjebliksbillede af hjælperen... Fanget 'on the go'....



No comments:

Post a Comment