Friday, August 9, 2013

Farveladeleg

Jeg har haft gang i de 'nye' trykblokke og to par maosko.


Den ene blomst blev ikke så fin og jævn i trykket (selvom skoene var nystrøgne, og klodsen ser helt jævn ud), men de vil blive broderet og pyntet med perler, så det skal nok blive rigtig fint. Måske det faktisk bliver en ekstra charme at farvetrykket er lidt ujævnt?
Nu skal skoene tørre godt op, og de får faktisk nok lov til at stå et par dage, inden de så skal stryges igen, for at fiksere farven. Indtil da leger jeg lidt med farver ovenpå et par prøvetryk, jeg lavede på noget sort karton. På den måde kan jeg teste forskellige farvekombinationer af, inden jeg skal til at brodere og sy perler på.




Der skal helt sikkert broderes noget grønt på. Æblegrønt måske? Og så tænker jeg lidt i orange, pink og en anelse dyb dyb lilla...  Men jeg kan nok ombestemme mig et par gange eller tre omkring de sidste farver, inden skoene er tørre nok til at blive broderet på. :)


No comments:

Post a Comment