Thursday, August 29, 2013

Valnøddegarnet - version 2

Jeg havde en lettere brugt farvesuppe fra grønne valnødder. To bundter nyt og ukendt tykt garn - og et enkelt bundt af det gode velkendte strømpegarn fra Ellen.

Garnet kom ned i suppen, varme på, og så stod det og småkogte en times tid, inden det fik lov til at køle ned.
Her er det skyllet og hænger på tørresnoren ved siden af et bundt fra første farvning. Farven på det nye garn snyder lidt på dette billede. Det er mørkere og meget mere karamel- eller skulle jeg kalde det nougatfarvet? - i virkeligheden. Så når I ser billedet så tænk på lys nougat og kaffe. Så har I farverne.

Det nye garn blev også meget fint lysebrunt. Jeg måtte ned i det lokale supermarked for at se, om de havde sådan nogle karamel-snørebånd, som jeg husker fra min barndom, simpelthen fordi farven minder mig om dem. Det havde de så ikke, så jeg har min lækkersult intakt lidt endnu. :)
Og som så ofte før kommer Alice (aka Fiberkatten) og skal se hvad der foregår. Hun er ubetinget vores mest nysgerrige og sociale kat og vil meget nødigt gå glip af noget. Og hun kan godt li' garn...
Til sidst lægger hun sig ved siden af og gør sig lidt lækker, for måske hun kunne blive nusset lidt.... samtidigt med at hun kan holde øje med om der sker noget nyt. Og det er jo altid hyggeligt med selskab - det synes vi begge to.
Til sidst et billede af det nye lysebrune garn i tør tilstand - og vundet op i nøgler (igen et billede, hvor farven er lidt lysere end farven er i det virkelige liv. Jeg må finde en løsning på mit farveproblem!). Planen er egentlig, at det (sammen med de nøgler garn, der endnu ikke er farvet) skal bruges til huer til diverse teenagere, men jeg ved ikke helt hvad de vil sige til denne brune farve. Jeg kunne godt have en mistanke om at lysebrun ikke er en yndlingsfarve - eller en modefarve for den sags skyld. Så enten skal jeg farve det over - eller også skal jeg strikke en hue - f.eks til mig selv i det. Eller farve et eller flere af de sidste ufarvede nøgler i en eller anden fed farve, der kan strikkes sammen med den lysebrune i en eller anden fed kombination?? Det må jeg vist lige tænke lidt mere over. :)

No comments:

Post a Comment