Tuesday, April 17, 2012

Bi-ting

Normalt er bi-ting vel ting, der er af mindre betydning eller mindre værd, men lige nu er ordet ved at få en lidt anden betydning for mig. Jeg er nemlig startet på et kursus i biavl, og det er ret fascinerende at få et indblik i en helt anden form for organisering og socialt liv, der godt nok kan tolkes til at have paralleler til menneskesamfundet, men som alligevel er så helt forskelligt fra hvordan mennesker er sociale på.  Jeg er selvfølgelig begyndt at drømme om, hvor vi kunne have bistader stående i haven - og hønsehold til at spise dronerne - men måske jeg lige skulle 'ryste ribset' og vente et par kursusgange endnu inden jeg kaster mig ud i flere projekter. Der er jo på sin vis nok at få tiden til at gå med, men det kunne bare være så sjovt og jeg har vældig megen lyst... Men så må jeg jo kaste mig over noget andet, mens jeg dagdrømmer om honning af egen avl. Det kunne f.eks være at strikke nye strømper som disse...

Eller jeg kunne få ryddet lidt op nogle af de projekter, der lige nu fylder en god del af spisebordet i køkkenet....

'3 räta och en avig' sjalet er næsten halvvejs, og jeg glæder mig til at kunne bruge det. Det bliver så lunt og dejligt blødt. Og så er jeg blevet bidt af at hækle grydelapper. Ja, det lyder jo vældig husmoderligt og gammeldags, men dels er det nu ret praktisk at have gode grydelapper, når man en gang i mellem bevæger sig ud i et køkken for netop at lade som om man er husmoderlig, men ud over det rent lav-praktiske ved at fremstille grydelapper, så synes jeg det er utroligt sjovt at lege med forskellige farvekombinationer, og jeg har utroligt mange rester bomuldsgarn at lege med!
Og så sidder man der og tænker 'Ej, de farver her ku' være gode i en sweater' - eller 'Ku' man ikke hækle de her sammen til en pude?' - eller 'Hvorfor har jeg egentlig aldrig hæklet en bluse?'....  og på den måde så er man måske alligevel lidt gammeldags og husmoderlig, når det kommer til stykket?  

No comments:

Post a Comment