Monday, April 2, 2012

Overspring på overspring

Jeg skulle egentlig bekæmpe nogle af bunkerne og nullermændene i dag. Da jeg stod op i morges var jeg stålsat og determineret, men det tog ikke lang tid inden gnisten forsvandt. En enkelt maskine vasketøj, og så var det stålsatte væk igen. I stedet kom jeg til at kigge nærmere på et stykke strik, som jeg startede på i sidste weekend. Det var ikke kønt. Ujævnt strikket og med udtagninger, der bare ikke var i orden. Suk. Nu er beslutningen taget og det hele er trævlet op og ligger nu på bordet... Øv!

Jeg har så i stedet for slået op til en basker fra TantKofta. Det er ren og skær overspring fra oprydningen og fra at have trævlet en uges strik op, men det er til gengæld en god overspringshandling! Jeg har helt glemt at være vrissen...

Man starter med at strikke kanten, og her er der to muligheder - enten at strikke den i retstrik - eller at strikke den i retstrik og så med en icord kant - det man også ville kalde en hestetømme kant på dansk. Jeg har valgt hestetømme kant - det tager ikke ret meget længere tid at lave - og bliver pænt. Faktisk lige til at blive i godt humør af!!!

No comments:

Post a Comment