Saturday, April 28, 2012

Godt selskab på en fredag aften

Fredag aften kan godt være en aften, hvor jeg bare falder om på en sofa og ser fjernsyn. Eller surfer tilfældigt rundt på nettet. Eller hvad man nu gør, når man er træt og lidt mast ovenpå en arbejdsuge, der ofte føles lang. Men i aften var det anderledes. Ganske anderledes. Vi startede med at have en flok teenagere på besøg fra Frigg's klasse. Og de snakkede og hyggede og var søde og glade, og det var fantastisk at se deres fællesskab og hvor gode de var til at indgå kompromiser og til at få alle med. Det var fint at opleve. Opløftende og positivt og lige til at blive i godt humør af.

Da de var hentet, fik jeg nyt selskab. Denne gang lidt mere stille. Alice kom og lagde sig ved siden af mig. Det gør hun tit, når jeg sidder på min yndlingsplads i sofaen. Måske det også er hendes yndlingsplads? Eller måske hun trænger til selskab og nus efter at have været alene hjemme hele dagen?



Det er fint at sidde her. Fint at der er ro på og tid til at fundere både over ugen, der gik og over weekenden, der venter lige rundt om hjørnet. Planlægge mad til gæsterne i morgen. Bladre i bøger, mens jeg dagdrømmer om forskellige mere eller mindre kreative projekter, som jeg håber der bliver tid til i løbet af weekenden og næste uge. Projekter, der kunne gøres færdige - og projekter, der kunne startes op.

Måske det skal til at være en fast fredagsvane at afslutte ugen med at dagdrømme en times tid sammen med en spindende kat?

No comments:

Post a Comment